Pages

Friday, February 17, 2012

ေရာင့္ရဲျခင္း၊ ပ်င္းရိျခင္း ႏွင့္ ျပဳရမည္႕လုံ႔လ


ေရာင့္ရဲျခင္း



ေရာင့္ရဲျခင္းနဲ႔…………… ပ်င္းရိျခင္းဆုိတာ ေရာေထြးေနတတ္ၾကတဲ့ တရားႏွစ္ခုပါပဲ။

 ဥပမာ - ေရာင့္ရဲျခင္းဆုိတာ ေစ်းႀကီးၿပီး လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေကာင္းတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာ မ၀ယ္ႏုိင္ေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ရွိၿပီးသား ၄ ႏွစ္ ၅ ႏွစ္သက္တမ္းရွိတဲ့ ကြန္ပ်ဴတာအေဟာင္းေလးနဲ႔ သုံးေနၿပီး ၀ယ္ခ်င္တာေလး ၀ယ္ႏုိင္ဖုိ႔ စုစုေဆာင္းေဆာင္းေလးနဲ႔ ခ်င့္ခ်ိန္သုံးစြဲေနျခင္းျဖစ္ၿပီး……………………….. ပ်င္းရိျခင္းကေတာ့ လုိခ်င္ေပမယ့္ ရေအာင္လုပ္ေဆာင္မႈမရွိဘဲ ဆင္ေျခေတြေပးေနျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။



 ရေအာင္လုပ္ေဆာင္ျခင္း မရွိျခင္းေၾကာင့္ ရဖုိ႔ရာ အခြင့္အလမ္းက သုညေပါ့။

 အဆုံးမွာေတာ့ အဲဒီ ပ်င္းရိျခင္းကုိ ပ်င္းရိသူေတြက ေရာင့္ရဲတယ္လုိ႔ မွားယြင္းစြာ နာမည္တတ္လုိက္ၾကတယ္။

 ဒါကုိလည္း စဥ္းစားဆင္ျခင္မႈ မရွိသူ/မျပဳသူေတြက ဒါဟာ ေရာင့္ရဲျခင္းဘဲလုိ႔ အမွားကုိ အမွန္ ထင္တတ္ၾကတယ္။



အလားတူစြာပဲ ေရာင့္ရဲျခင္းနဲ႔ ရွာေဖြလုိစိတ္မရွိျခင္းစတဲ့ သီးျခားစီရွိေနတဲ့ တရားႏွစ္ခုကုိကုိလည္း ေရာေထြးေနတတ္ၾကပါတယ္။

 လူအမ်ားကုိ ကူညီခ်င္လုိ႔ျဖစ္ေစ၊ မိမိကုိယ္ကုိ ကူညီခ်င္လုိ႔ျဖစ္ေစ စီးပြားဥစၥာ၊ ပညာေတြကုိ ရွာေဖြျခင္းအမႈကုိ ျပဳေနၾကရပါတယ္။

အဲဒီအခါမွာ အားႀကဳိးမာန္တက္ ရွာေဖြလုိတဲ့သူနဲ႔ သက္သက္သာသာ ရွာေဖြလုိသူရယ္လုိ႔ ကြဲျပားေနပါတယ္။

ဒီေနရာမွာ ေကာင္းမြန္တဲ့ လုိခ်င္မႈကုိ အေျခခံၿပီး ႀကဳိးႀကိဳးစားစား ရွာေဖြသူေတြကုိ မလုိသူ / မစဥ္းစားသူေတြက ေလာဘႀကီးတယ္လုိ႔ တံဆိပ္ကပ္သလုိ သက္သက္သာသာဘဲ ရွာေဖြ ေနသြားလုိသူေတြကုိလည္း ေရာင့္ရဲ႕ျခင္းေၾကာင့္ ရွာေဖြလုိစိတ္မရွိတာလုိ႔ ေျပာတတ္ၾကျပန္တယ္။

 သီးျခားရွိေနတယ္လုိ႔ ဆုိလုိျခင္းဟာ ဒီႏွစ္ခုမွာ အျပန္အလွန္ အေၾကာင္း အက်ဳိးျပဳျခင္းမရွိသလုိ တခုကုိ တခုမွီခုိျခင္းမရွိပါဘူး။

 လုိခ်င္မႈဟာ မေရာင့္ရဲျခင္းေၾကာင့္ မဟုတ္သလုိ၊ ေရာင့္ရဲျခင္းဟာ မလုိခ်င္မႈေၾကာင့္ မဟုတ္ပါဘူး။

တခုေၾကာင့္တခုျဖစ္တာ မဟုတ္ေပမယ့္ အတူတကြ လုပ္ေဆာင္ရမယ့္ တရားႏွစ္ခုျဖစ္ပါတယ္။

တနည္းဆုိရရင္ လုိခ်င္တာ မရေသးတဲ့အခ်ိန္မွာ ေရာင့္ရဲေနရပါမယ္၊ မဟုတ္လွ်င္ေတာ့ ယံပိစၦံ န လဘတိ၊ တံပိ ဒုကၡံ လုိခ်င္တာမရျခင္းသည္ ဆင္းရဲ၏  ဆုိသလုိ စိတ္ဟာ ေသာက ေရာက္ေနရပါလိမ့္မယ္။



ပ်င္းရိျခင္း





၁) ပူျခင္း

) ေအးျခင္း

) မုိးခ်ဳပ္ျခင္း

 ၄) ေစာျခင္း

 ၅) ဆာေလာင္ျခင္း

 ၆) ျပည္႕အင့္ျခင္း စသည္႕ ရုပ္ပုိင္းဆုိင္ရာ ပ်င္းရိျခင္း အေၾကာင္း () ပါး အျပင္၊…………………. ပ်င္းရိျခင္းကုိျဖစ္ေစႏုိင္သည္႕ အျခားစိတ္ပုိင္းဆုိင္ရာအေျခအေနမ်ားလည္း ရွိပါေသးသည္။

 ၎တုိ႔မွာ- မိမိတုိ႔မွာ လုပ္ေဆာင္ႏုိင္သည္႕ ……………စြမ္းရည္မရွိဟု ထင္မွတ္ျခင္း၊………… လုံ႔လနည္းျခင္း၊ ………….သက္သာစြာ ေနလုိျခင္း၊………. ေျပာင္းလဲမႈျပဳရန္ ေၾကာက္ျခင္း တုိ႔ျဖစ္ၾကပါသည္။



လုံ႔လ



လူတုိင္းလူတုိင္း သက္သာစြာ ေနလုိၾကသည္၊

 သုိ႔ေသာ္ လႈပ္ရွားေျပာင္းလဲေနေသာ ဒီဘ၀ႀကီး ရၿပီးမွေတာ့ မေျပာင္းမလဲဘဲ သက္သက္သာသာ ေနရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေတာ့ပါ။

 ေဆာင္ရြက္စရာ အမႈကုိေတာ့ လုံ႔လျပဳ၍ လုပ္ေဆာင္ၾကရပါမည္။

 မိသားစုတစုတြင္ျဖစ္ေစ၊ အစုအေ၀း တခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ အဖြဲ႔အစည္းတခုတြင္ျဖစ္ေစ၊ ေဆာင္ရြက္စရာကုိ မျပဳ အခါအားေလ်ာ္စြာ ပ်င္းရိေနတတ္သူမ်ား ရွိပါလ်င္ ထုိသူတဦးတည္းတြင္မက က်န္ေသာ အစုအေ၀း အဖြဲ႕အစည္းကုိပါ အက်ဳိးျဖစ္လာေစပါသည္။ (အက်ဳိးဆုိသည္မွာ ရလဒ္တခုခု၊ အက်ဳိးသက္ေရာက္မႈ တခုခုဟု မွတ္ယူပါ)

မီးေတာက္ တခုရွိလွ်င္ အနားရွိ အရာ၀တၳဳ သက္ရွိေတြကုိ ပူသည္႕ခံစားမႈ ျဖစ္ေစပါသည္။

မီးေတာက္မွသည္ တဆင့္တဆင့္ ပုိ၍ႀကီးထားလာေသာ မီးပုံႀကီး ျဖစ္လာပါမူ ဆုိဖြယ္ရာ မရွိေတာ့ပါ။

 ထုိ႔အတူ ပ်င္းရိသူ တဦးတေယာက္မွသည္ ပုိ၍မ်ားျပားလာလွ်င္ က်န္သူမ်ားမွာ သတိျပဳ လုပ္ကုိင္ၾကရပါေတာ့မည္။

သုိ႔ေပမယ့္ ေအာင္ျမင္သည္႕ အစုအဖြဲ႕မ်ားတြင္ေတာ့ ပ်င္းရိသူသည္ ထင္သာျမင္သာရွိၿပီး ႀကီးမားေသာ အေရးကိစၥတခုျဖစ္လွ်င္ က်ရႈံးသြားတတ္ၾကသည္။

 လုံ႔လျပဳသူမ်ားႏွင့္ယွဥ္လွ်င္ ပ်င္းရိသူမွာ အၿမဲရႈံးေနရသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ အစုအဖြဲ႔မ်ားမွာေတာ့ ပ်င္းရိသူမ်ားမွာ ၾကာရွည္စြာ ရပ္တည္ခြင့္မရတတ္ၾကေပ။

ထုိ႔ေၾကာင့္ အခ်ဳပ္ဆုိရေသာ္ အထက္က မီးေတာက္ဥပမာအားျဖင့္ မိမိပ်င္းရိေနပါက မိမိႏွင့္ သက္ဆုိင္ေသာ သူမ်ားကုိပါ ပူေစႏုိင္သည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ မိမိကုိယ္တုိင္ႏွင့္ လူအမ်ားကုိ ခ်စ္ခင္ေသာအားျဖင့္ ပ်င္းရိျခင္းကုိ ပယ္သတ္ခါ ဤေလာကႀကီးကုိ လုံ႔လျဖင့္ ေနထုိင္အက်ဳိးျပဳသင့္ပါသည္ ဟု ဆႏၵျပဳေရးသားမွတ္တမ္းတင္လုိက္ရပါသည္။


No comments: