၁။ ဘုရားေလာင္းလ်ာ က်င့္သံုးခဲ့ေသာ က်င့္စဥ္ဂုဏ္မ်ားကို ႏွလံုးသြင္း၍ ေဒါသေျဖေဖ်ာက္ရန္ ၾကိဳးစားေသာ္လည္း ေဒါသမျငိမ္းေအးလွ်င္ အနမတဂၢိယ သုတ္ေတာ္တို႔ကို ဆင္ျခင္စဥ္းစား၍ ေဒါသကိုေျဖေဖ်ာက္ရပါမည္။
၂။ အနမတဂၢိယ သုတ္ေတာ္ဟူသည္ သံသရာ၀ယ္က်င္လည္ရစဥ္ အေမ မျဖစ္ဘူးေသာသူ၊ အေဖ မျဖစ္ဘူးေသာသူ၊ အစ္ကို မျဖစ္ဘူးေသာသူ၊ ညီ မျဖစ္ဘူးေသာသူ၊ အစ္မ မျဖစ္ဘူးေသာသူ။ ညီမ မျဖစ္ဘူးေသာသူ၊ သားမျဖစ္ဘူးေသာသူ၊ သမီးမျဖစ္ဘူးေသာ သူဟူသည္ မရွိေပ။ ေဆြမ်ိဳး ေတာ္စပ္ ဘူးၾကသည္သာ ျဖစ္သည္ဟု ေဟာၾကားေသာ သုတ္ေတာ္တည္း။
၃။ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦးတို႔သည္ ေဆြမ်ိဳးေတြသာျဖစ္ၾကသည္။ ဤဘ၀၌ ေဆြမ်ိဳးမေတာ္စပ္ၾကေသာ္လည္း သံသရာ၌ ေဆြမ်ိဳး မ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကသည္။ ထိုသို႔ေဆြမ်ိဳးမ်ားျဖစ္ခဲ့ၾကစဥ္ “ငါ့အက်ိဳးကို ျပဳခဲ့ၾကေပသည္။ ငါသည္ ထိုပုဂၢိဳလ္၌ ျပစ္မွား ရန္ အမ်က္ထြက္ရန္ မသင့္ေတာ္ေပ”ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရပါမည္။
၄။ ေဆြမ်ိဳးစိတ္ထား၍ ေဒါသကိုေျဖေဖ်ာက္ရန္ၾကိဳးစားေသာ္လည္း ေဒါသမျငိမ္းေအးလွ်င္ ေမတၱာပြားမ်ားရျခင္း၏ အက်ိဳးအာနိသင္တို႔ကို ဆင္ျခင္စဥ္းစားကာ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရပါမည္။ ငါသည္ ေဒါသၾကီးေနလွ်င္ ဘုရားရွင္မိန္႔ေတာ္မူထား သည့္ ေမတၱာအက်ိဳး(၁၁)မ်ိဳးႏွင့္ အျခားအာနိသင္တို႔ကို ရရွိႏိုင္လိမ့္မည္မဟုတ္။ လက္လြတ္ျဖစ္ကာ ဆံုးရႈံးရေပလိမ့္မည္ဟု ဆင္ျခင္စဥ္းစားရပါမည္။ ဆင္ျခင္စဥ္းစား၍ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရပါမည္။
၅။ ေမတၱာအက်ိဳးအာနိသင္တို႔ကို လက္လြတ္ ဆံုးရႈံးသူမျဖစ္ေအာင္ ဆင္ျခင္စဥ္းစား၍ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ပါ ေသာ္လည္း ေဒါသမျငိမ္း ေအးေသးလွ်င္ ဓာတ္သေဘာတို႔ကို အသီးသီးခြဲျခားမႈျပဳရပါမည္။ ခြဲျခားမႈျပဳ၍ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရပါ မည္။
လူ၌--
၁။ ဆံပင္၊
၂။ ေမႊးညွင္း၊
၃။ ေျခသည္းလက္သည္း၊
၄။ သြား၊
၅။ အေရထူ အေရပါး၊
၆။ အသား၊
၇။ အေၾကာ၊
၈။ အရိုး၊ ၉။
ရိုးတြင္းခ်ဥ္ဆီ၊
၁၀။ အညွဳိ႕၊
၁၁။ ႏွလံုး၊
၁၂။ အသည္း၊
၁၃။ အေျမွး၊
၁၄။ အဖ်ဥ္းသရက္ရြက္၊
၁၅။ အဆုပ္၊
၁၆။ အူမ၊
၁၇။ အူသိမ္၊
၁၈။ အစာသစ္၊
၁၉။ အစာေဟာင္း၊
၂၀။ ဦးေႏွာက္၊
၂၁။ သည္းေျခ၊
၂၂။ သလိပ္၊
၂၃။ ျပည္၊
၂၄။ ေသြး၊
၂၅။ ေခြ်း၊
၂၆။ အဆီခဲ၊
၂၇။ မ်က္ရည္၊
၂၈။ ဆီၾကည္၊
၂၉။ တံေတြး၊
၃၀။ ႏွပ
္၊ ၃၁။ အေစး၊
၃၂။ က်င္ငယ္ဟု အစုအေ၀း သံုးဆယ့္ႏွစ္မ်ိဳး ရွိ ပါသည္။
၆။ အမ်က္ထြက္ေန စိတ္ဆိုးေနသည့္ သင္ဟာ ဘာကိုစိတ္ဆိုးေနသနည္း။
ဆံပင္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ။ သို႔မဟုတ္ အေမြးမ်ားကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ။ သို႔မဟုတ္ သြားကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ။ သို႔မဟုတ္ အေရထူ အေရပါးကို စိတ္ဆိုးေနသလား စသည္ျဖင့့္ အစဥ္အတိုင္းမွတ္ကာ က်င္ငယ္ရည္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ။ ဤကဲ့သို႔ ဓာတ္တို႔ကို အသီးသီးခြဲျခားရပါမည္။ တစ္နည္းအားျဖင့္ ပထ၀ီ၊ အာေပါ၊ ေတေဇာ၊ ၀ါေယာ၊ ေျမ၊ ေရ၊ ေလ၊ မီး ဓာတ္ၾကီးေလးပါးတို႔ အစုအေ၀းမ်ား၌ ရွိေနၾကရာ သင္သည္ ဆံပင္၌ရွိေသာ ေျမဓာတ္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ ေရဓာတ္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ အပူအေအးဓာတ္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ ေလဓာတ္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ ဤကဲ့သို႔လည္း ဓာတ္တို႔ကို အသီးသီးခြဲျခားရပါ မည္။
၇။ ခႏၶၶာငါးပါး၊ အာယတန ၁၂-ပါး၊ ဓာတ္ ၁၈-ပါးတို႔ကို အစြဲျပဳ၍ ရန္သူျဖစ္သူကို မည္သူမည္၀ါဟု ေခၚဆိုေနၾကသည္။
သင္သည္ ရူပခႏၶာကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ ေ၀ဒနကၡႏၶာကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ သညာကၡႏၶာကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ သခၤါရကၡႏၶာကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ ၀ိညာဏကၡႏၶာကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ သို႔မဟုတ္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္၊ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕၊ ရုပ္နာမ္ ဓမၼ ၁၂-မ်ိဳးေသာ အာယတနတို႔တြင္ မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ကို စိတ္ဆိုးေနသ ေလာ စသည္ျဖင့္ ဓာတ္တို႔ကို အသီးသီးခြဲျခားရပါမည္။ သို႔မဟုတ္ မ်က္စိ၊ နား၊ ႏွာ၊ လွ်ာ၊ ကိုယ္၊ စိတ္၊ အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရ သာ၊ အေတြ႕၊ ျမင္သိစိတ္၊ ၾကားသိစိတ္၊ နံသိစိတ္၊ စားသိစိတ္၊ ထိသိစိတ္၊ ဆင္ျခင္လက္ခံစိတ္၊ ၾကြင္းက်န္ေသာ သိစိတ္၊ ရုပ္နာမ္ ဓမၼ ၁၈-မ်ိဳးေသာ ဓာတ္တို႔တြင္ မ်က္စိအၾကည္ဓာတ္ကို စိတ္ဆိုးေနသေလာ၊ စသည္ျဖင့္ ဓာတ္တို႔ကို အသီးသီးခြဲျခားရပါမည္။ ထိုသို႔ခြဲျခားစိတ္ျဖာလိုက္လွ်င္ အပ္ဖ်ား၌ မံုညင္းေစ့ မတည္ႏိုင္သလို ေဒါသအမ်က္၏ တည္ရာဌာန မရွိႏိုင္ေတာ့ပါေပ။ ထိုကဲ့သို႔ ဓာတ္သေဘာတို႔ကို အသီးသီးခြဲျခားမႈျပဳလုပ္ကာ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရပါမည္။
၈။ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရန္ ၾကိဳးစားေသာ္လည္း ေဒါသမျငိမ္းေအးေသးလွ်င္ ပစၥည္းမ်ားကို ေ၀ဖန္ေပးကမ္းလႉဒါန္း မႈျပဳရပါမည္။ ပစၥည္း အေပးအယူျပဳလုပ္၍ ေဒါသကို ေျဖေဖ်ာက္ရပါမည္။ မိမိပစၥည္းကို ရန္သူအား ေပးရမည္။ ရန္သူ၏ ပစၥည္းကို မိမိက လက္ခံရမည္။ ရန္သူက အက်င့္သိကၡာပ်က္ျပားေန၍ သူ႔ပစၥည္းကို မသံုးေဆာင္ထိုက္လွ်င္ မသံုးေဆာင္လိုလွ်င္ မိမိကသာ ရန္သူအား ေပးရမည္။ လႉရမည္။ ထိုကဲ့သို႔ျပဳလုပ္ လွ်င္ ဘ၀အဆက္ဆက္က ပါလာေသာ ေဒါသရန္ျငိဳးပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ခ ဏအတြင္းမွာပင္ ျငိမ္းေအးသြားႏိုင္ပါသည္။
၉။ သီရိလကၤာႏိုင္ငံ စိတၱလေတာင္ေက်ာင္းတိုက္၌ မဟာေထရ္ၾကီးတစ္ပါးက ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ မေထရ္တစ္ ပါးကို ေနရာထ၍ေပးရန္ ေက်ာင္းမွဖယ္ေပးရန္ သံုးၾကိမ္တိုင္တိုင္ အေႏွာင့္အယွက္ေပးခဲ့ေလသည္။ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ မေထရ္က မဟာေထရ္ၾကီးထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ “အရွင္ဘုရား…ဤသပိတ္သည္ ရွစ္အသျပာထိုက္တန္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္၏မယ္ ေတာ္ ဥပါသိကာမၾကီးက လႉဒါန္းထားေသာ တရားသျဖင့္ ရရွိထားသည့္ လာဘ္ပစၥည္းျဖစ္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္၏ ဥပါသိကာမ ၾကီးအား ခ်ီးေျမွာက္ေသာအားျဖင့္ ေကာင္းမႈရေအာင္ လက္ခံေတာ္မူပါဘုရား”ဟု ေလွ်ာက္ထားကာ သပိတ္ကို လႉဒါန္းခဲ့သည္။ ေႏွာက္ယွက္သူ မဟာေထရ္ၾကီးမွာ ပိ႑ပါတ္ဓုတင္ေဆာင္ရဟန္းအေပၚ အာဃာတေဒါသမ်ား ျငိမ္းသြားခဲ့ေပသည္။
၁၀။ ေပးကမ္းလႉဒါန္းျခင္းမည္သည္ အာႏုေဘာ္စြမ္းအား ၾကီးမားလွပါသည္။ ဗုဒၶဘုရားရွင္က ဤကဲ့သို႔ မိန္႔ၾကားထားေတာ္မူ သည္။
၁၁။ ေပးကမ္းျခင္းသည္ မယဥ္ေက်းေသာသူကို ယဥ္ေက်းေစတတ္သည္။ ေပးကမ္းျခင္းသည္ အက်ိဳးအားလံုးကို ျပီးေစတတ္ သည္။ ေပးကမ္းျခင္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ခ်စ္ဖြယ္ေျပာၾကား စကားျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ေပးသူေျပာသူတို႔သည္ ခ်စ္ျမတ္ႏိုးခံရလ်က္ ျမင့္တက္ကုန္သည္။ ခံယူသူ နားေထာင္သူတို႔သည္ ေပ်ာ့ေပ်ာင္းၾကည္သာ ညြတ္ကိုင္းလာကုန္သည္။
၁၂။ ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မင္းကြန္းတိပိဋကဓရဆရာေတာ္ၾကီးသည္ မိမိ္အား မလိုမုန္းထားဆန္႔က်င္ဘက္ေျပာၾကားေနေသာ မိမိ သီတင္းသံုးရာ ဓမၼနာဒေခ်ာင္အနီးမွ ဆရာေတာ္ၾကီးတစ္ပါးအား ေနာက္ဆံုးနည္းျဖစ္ေသာ ေပးကမ္းလႉဒါန္းမႈနည္းျဖင့္ ႏွစ္ဦးႏွစ္၀ ခ်စ္ခင္ၾကည္ညိဳမႈကို ရယူႏိုင္ခဲ့ပါသည္။ ေမတၱာလမ္းခရီး ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္ခဲ့ပါသည္။
No comments:
Post a Comment